dimarts, 22 de març del 2011

Bistec Tàrtar / Steak tartar

Sí, ara feia temps que no escrivia, no és que hagi deixat de cuinar, però no es pot estar innovant cada dia. De totes maneres, intentaré recuperar el temps perdut actualitzant el blog amb els menús d'aquestes darreres setmanes, que encara que siguin sobre o plats senzills va bé recordar-los de tant en tant!
Però, de moment, i com a compensació pel retard, un plat estrella, bistec tàrtar!!
A mi la card cada cop m'agrada més crua, però no us deixeu espantar, tot i que en aquest plat ni s'acosti al foc el gust final és satisfactòri per tot tipus de paladars (opino).
Per dues persones necessitarem:
- uns 250gr. de la millor carn de bou o vedella. Cal comprar-la al mateix dia que la menjareu i explicar a la carnisseria que és per menjar crua. Que sigui de lo milloret.
- 2 cullerades de postres de tàperes
- 1 o 2 cullerades de postres de ceba vermella
- 1 o 2 cullerades de mostassa
- 2 rovells d'ou
- sal, pebre, pebre vermell picant sec (opcional), julivert (opcional)
- oli
- vinagre de modena (a moltes receptes hi diu salsa Worcestershire, ho sigui, salsa Perrins, però jo la vaig substituir per vinagre)

Demaneu a la carnisseria que us tallin la carn a daus petits, però millor si no la trinxen amb la màquina. A casa, amb un ganivet, l'acabeu de trinxar, el més petits possible (acabarà semblant carn picada). La salpebreu amb alegria (si us agrada la carn crua, com a mi, podeu anar picant per saber quan té el punt just de sal i pebre).
Trinxeu els ingredients ben petits: les tàperes, la ceba, el julivert (jo no n'hi vaig posar perquè no en tenia).
Poseu els rovells d'ou en un bol i els lligueu amb la mostassa, un raig d'oli i un raig de vinagre.
Afegiu-hi la carn i els altres ingredients i remeneu bé que tot quedi ben lligat.
Es pot deixar marinar una mitja hora a la nevera, però és un plat que s'ha de menjar ràpid, i està boníssim!

2 comentaris:

  1. m'encanta Rita¡ ho intentare¡¡
    Juan

    ResponElimina
  2. Ei Juan! veig que segueixes per Noruega! tot bé? prova de fer-lo, és molt fàcil i molt bo i per aquí dalt segur que hi ha bona carn! i no et deixis la sal i el pebre (ara els afegeixo a la recepta), que jo em vaig oblidar d'escriu-re'ls.

    petons!

    ResponElimina