dimecres, 23 de febrer del 2011

Arròs a la cassola

Dissabte vam celebrar l'aniversari d'en Selim i vaig decidir fer arròs a la cassola perquè tinc uns mica de mono de paella però no tinc paella per fer-ne per 10. Vaig buscar qalgunes receptes per internet i vaig recuperar la recepta de la paella de la mare i a partir d'aquí vaig fer la meva versió. Els ingredients, per 10, van ser els següents:
- 1 kg d'arròs bomba
- 2 calamars
- 10 gambes
- 10 vieires
- musclos
- costelles de conill
- salxitxes de xai i bou (no per voluntat, no en vaig trobar de porc)
- 1 tomàquet gros madur però dur
- 1 pebrot vermell
- 4 carxofes
- picada d'all i julivert
- pèsols
- caldo (en el meu cas de l'escudella lleugera que sempre intento tenir congelada per menjar sopa)
- aigua dels musclos

Aquesta és la pinta de tots els ingredients preparats, menys els musclos, que estaven bullint

En una cassola hi tirem un bon raig d'oli i abans que sigui calent hi tirem els calamars tallats a rodanxes (per tant, nets). Quan aquests comencen a fregir-se hi afegim les vieires. Quan ambdós són fregits els retirem.
Al mateix oli hi tirem les costelles a trossos no gaire grossos i les salsitxes també tallades a trossos (o les podem tallar un cop cuites, així no s'escapa la carn, però en el meu cas no hi cabien perquè era una sola llarguíssima) i les fregim. Salpebrem. Un cop són a punt les retirem.
Fregim les gambes tomba-tomba i les retirem.
Ara hi tirem el pebrot tallat a tires i deixem que es fregeixi una estona, el pebrot és lent de coure. Quan ja comença a estar a punt hi afegim les carxofes tallades finetes i al cap d'una estona el tomàquet. Salpebrem.
Un cop el sofregit de tomàquet està a punt hi tornem a posar la resta d'ingredients, i ja només ens quedarà tirar l'arròs.
Mentrestant en un pot a part fem bullir els musclos fins que s'obrin, els treiem de l'aigua (jo els vaig treure de la closca també, per qüestions d'espai) i guardem l'aigua on els hem bullit.
Tirem l'arròs i remenem durant uns minuts perquè quedi ben amarat del sofregit, i seguidament hi afegim l'aigua, que ha d'estar bullint.
Diuen que si vols l'arròs sec la proporció d'aigua ha de ser de 2:1 (2 d'aigua per 1 d'arròs) i si el vols caldós de 4:1. La recepta de paella de la mare diu un pèl menys que 3:1 i jo inicialment vaig decidir fer això. Enlloc d'aigua vaig tirar caldo que tenia congelat, i com que no era suficient vaig tirar-hi també l'aigua de bullir els musclos. En total vaig tirar més del doble però menys del triple d'aigua, no ho puc dir exacte, però de totes maneres a la cassola no hi quedava més espai, així que no podia triar.
Tornem a salar i esperem que l'arròs estigui cuit, o millor encara, el retirem del foc uns moments abans de ser cuit del tot i el deixem reposar uns minuts tapat.
Tothom va dir que era molt bo!
Per acompanyar-lo vam fer una bona amanida i guacamole. I de postres brownie (també penjo la recepta) i pinxos de fruita per fer-ho baixar tot. La idea inicial era regar-los amb xocolata calenta, però entre l'arròs i el brownie finalment el que necessitavem era una mica de fruita lleugera, així que ens els vam menjar tal qual.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada