dimecres, 23 de febrer del 2011

Brownie de xocolata i nous


Aquesta recepta la vaig copiar del blog sopadefarigola i tot i que hi vaig fer mínimes adaptacions cal que quedi clar que tot el merit és seu. Si voleu consultar l'original la trobareu aquí. Així és tal i com jo el vaig fer:
- 200gr. de xocolata negra (70% de lindt)
- 200gr. de sucre morè
- 200gr. de mantega
- 2 cullerades soperes rases de farina
- 4 ous
- uns 100gr. de nous (la recepta original diu 200gr. i un cop menjar crec que se n'hi poden tirar més dels 100gr. que jo vaig utilitzar i seguiria sent ben bo)

Separem els rovells dels ous de les clares.
Barregem els rovells amb el sucre i batem les clares a punt de neu.
Mentrestant, fonem la xocolata al microones, a la meitat del procés hi afegim la mantega i ho acabem de fondre tot junt.
Ajuntem tots els ingredients: rovells + sucre, xocolata + mantega, farina, clares a punt de neu, i remenem perquè tot quedi ben barrejat.
Afegim les nous a la barreja, trencades a trossos no excessivament grossos.
Ho posem en un motlle (la recepta original ens diu que l'untem de mantega, jo no vaig fer-ho perquè tinc un motlle dels que es desmunten els costats i se separa bé sense untar, però si no és el cas pot ser recomenable). Ho posem al forn pre-escalfat a 140ºC. De nou, la recepta original diu durant 30 minuts i vigilant que no es cremi, jo el vaig deixar durant gairebé una hora anant punxant al centre per comprobar si era cuit. El pal em sortia sempre mullat, fins que vaig decidir que potser era la naturalesa del brownie, però sigui com sigui no va quedar, per res massa fet.
Desemotlleu-lo i deixeu-lo refredar. Tal i com ens diuen a sopadefarigola cal menjar-lo fred, i si pot ser fet del dia abans, que encara és més bo (comprovat, va sobrar-ne un tall i l'endemà al matí era boníssim).
Per decorar-lo jo vaig tirar xocolata ratllada per sobre. Vaig fer-ho quan encara era calent i la xocolata va quedar fosa però mantenint la forma de les ralladures. També vaig posar-hi algunes nous senceres que fan bonic. I quan va ser fred vaig escampar-hi una segona capa de xocolata ratllada, de manera que van quedar diferents textures a la superfície i feia molt bon efecte.
Aquest és el resultat. Molt fàcil i molt bo, i això que jo no havia fet pràcticament mai abans cap pastís!

1 comentari:

  1. Quina bona pinta, llàstima que jo no tingui forn per fer-lo...
    escolta una cosa, la gent que es conecta dárreu del món... si no està amb anglès que pilla???

    ResponElimina