dimarts, 23 d’agost del 2011

Gelat de maduixa

Després de l'èxit inicial del gelat de xocolata, amb el que guanyariem qualsevol campionat ara que està més que perfeccionat, hem aprofundit en el món del fred i ens hem convertit en uns superexperts dels gelats, no exagero i no és autobombo.
En primer lloc he de dir que ens hem comprat una màquina de fer gelats, jo pensava que era una pèrdua de calers, però és un dels electrodomèstics més útils i que més utilitzem a aquesta casa, un estri indispensable per nosaltres!
I abans de marxar cap a terres més càlides, que per alguna cosa li diuen el Maresme lliure i tropical :) s'imposa que copii els grans hits aconseguits aquest estiu, perquè el pare m'ha promès una màquina de gelats a Argentona que em permetrà continuar el projecte (qui sap, potser el meu futur es troba en una petita botiga de la plaça gran, amb bancs per seure a la fresca...)

I sense més preàmbuls, deliciós gelat de maduixa (no apte per règim, però quin gelat ho és).

Ingredients, aquesta recepta està en tasses, no les de cafè de casa, sinó les oficials de mesurar:
- 2 cups de crema de llet 25% (whipping cream)
- 1/2 de sucre
- 4 cups de maduixes fresques, ben maques, netejades (sense el cor i les fulles) i tallades a trossos
-1/4 cup de suc de taronja
- 1tbsp de polpa de taronja (optatiu, jo no li vaig posar)

A treballar!:

En una cassó escalfem la crema a foc mig baix fins al punt d'ebullició. Hi afegim el sucre i remenem (amb el foc obert) fins que es dissolgui. Deixem refredar a temperatura ambient.

Triturem les maduixes i el suc de taronja amb la batedora fins que quedui un puré. Ho barregem amb la crema i la polpa de taronja, si és el cas. Ho cobrim i ho posem a la nevera fins que estigui completament fred (molt recomanable deixar-lo tota la nit o forces hores.

Passem la barrega a la màquina de fer gelats i seguim les instruccions d'aquesta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada