dimarts, 24 de maig del 2011

Verdures amb feta i llimona

Una altra - adaptada - de El Comidista. Qui diu que menjar verdures és avorrit?

Ingredients:
- carxofes
- espinacs
- i/o altres verdures depèn de l'època i del que hi hagi a la nevera
- 1 ceba vermella
- 2 grans d'all
- pebre vermell picant (o dolç, però a casa és tot picant)
- 3 llimones
- oli d'oliva verge extra
- sal i pebre

Piquem la ceba, aixefem els grans d'all amb un ganivet, ho posem en un bol amb unes 8 cullerades d'oli, 2 cullerades de suc de llimona, sal, pebre, pebre vermell. Ho matxequem una mica amb la forquilla o un morter i ho deixem reposar com més temps millor (jo vaig fer la salsa després d'esmorzar).

Preparar un bol amb aigua i el suc d'una llimona per anar tirant les carxofes. Pelar-les (treure les fulles verdes) i tallar-les en vuit parts. Peleu el tronc i deixeu-ne una part, està boníssim. Curreu-vos treure els pelets si en tenen, s'agraeix. Deixeu-les a l'aigua amb llimona.

Posar aigua amb sal a bullir en una olla, tirar-hi els espinacs i bullir-los, uns dos o tres minuts (no dic res de rentar-los perquè jo els compro nets, però se sobreentén, oi?). Treure els espinacs de l'olla escorrent-los i posar-los en un bol.

A la mateixa aigua, tirar les carxofes i deixar-les bullir entre cinc i set minuts. Treure-les escurregudes i posar-les al bol amb els espinacs. L'aigua es pot aprofitar com a caldo de verdures per algun altre plat.

Tirar-hi la meitat de la salsa preparada i remenar bé.

Tirar la feta esmicolada pel damunt i a sobre de tot l'altra meitat de la salsa. Tenir a punt algun tros de llimona per si algú se n'hi vol afegir.

El resultat és molt bo, jo no m'ho esperava. Apunto ara les variacions respecte l'original:
- Allà també hi posen bledes
- Enlloc de ceba vermella utilitzen ceba tendra
- La salsa la tiren colada, jo simplement vaig retirar els alls.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada