dimarts, 25 de gener del 2011

Bacallà amb samfaina

Ahir vaig fer bacallà amb samfaina. Vam trobar un bacallà fresc baratet (al costat n'hi havia un altre de molt car i no entenem el perquè de tanta diferència, ja que a les etiquetes hi deia el mateix: bacallà del pacífic) i a mi m'agrada molt el bacallà amb samfaina.



As usual no n'havia fet mai, així que vaig remenar i finalment vaig fer:

- 2 talls grossos de bacallà
- farina
- 1/2 albergínia petita
- 1/2 carbassó
- 1/2 pebrot vermell
- 1 ceba grossa
- 1 ceba tendra
- 1 llauna de tomàquet sencer
- aigua
- pebre negre
- pebre vermell picant (chili, paprika, com es digui)

Tallem el bacallà a trossos grossos, l'enfarinem i el fregim. Un cop daurat el retirem.

A la mateixa paella hi tirem la ceba tallada en juliana i deixem que es comenci a a coure mentre tallem les altres verdures. Un cop totes tallades les tirem a la paella i deixem que es coguin una mica. Hi afegim el tomàquet i deixem que es faci a foc lent durant, almenys, mitja hora ben bona. Ho salpebrem i hi tirem pebre vermell picant al gust. Si se'ns asseca hi tirem una mica d'aigua

Afegim el bacallà a la samfàina i ho deixem coure tot junt uns 10 minuts.

No sé si és una samfàina gaire ortodòxa, perquè hi havia molt tomàquet i les verdures potser s'haurien d'haver cuit una mica més. A més jo vaig tirar-hi flocs de pebre vermell picant, molt típics a la cuina turca i que van donar un gust força picantó al plat. El cas és que en Selim primer va rondinar (no li agraden les verdures) però va acabar acceptant que era millor del que s'havia esperat. La veritat és que estava molt bo.

1 comentari: