dilluns, 24 de gener del 2011

Estofat de bou

Per què necessito escriure les receptes? perquè me n'oblido. L'altre dia vaig fer estofat, a mi no és que em xifli, però en Selim portava dies insisitint quan passavem per davant d'una carnisseria així que vaig dir, per què no? No n'havia fet mai i per tant vaig fer una cerca de diverses receptes i, com sempre, vaig acabar fent una combinació de les que em van semblar millor.
De totes maneres em sembla recordar qu vaig seguir una recepta base, i ara no la trobo!! grgr, així que intentaré, de memòria, recordar el que vaig fer, abans que me n'oblidi del tot.
- 1/2 kg de carn de bou (aquí el tema vedella no es porta, es menja més beef, o sease, bou) gens grassa tallada a daus, especial per fer estofat
- 2 Pastanagues
- 1 Ceba
- 2 carxofes
- Tomàquet?
- all?
- 3 Patates
- 2 fulles de llorer
- romaní... (jo tinc un pot amb herbes "italianes" per carn, que són romaní i farigola picats, és el que vaig tirar-hi
- 1 got de vi negre
- aigua

D'entrada, no recordo quines verdures vaig posar-hi però crec que la llista és correcta, amb l'interrogant del tomàquet i l'all, però hi ha receptes que en porten i altres que no, així que imagino que no farà mal.
Fregim la carn a foc alt en una cassola, que quedi dauradeta per fora, i la retirem.
A la mateixa cassola hi sofregim les verdures, un cop estan dauradetes hi tornem a tirar la carn, i hi fem unes quantes voltes més.
Hi afegim el got de vi negre i aigua bullint que més o menys ho cobreixi tot. Salpebrem, ho tapem i baixem el foc.
Deixem que es vagi fent com a mínim una hora, però penseu que si és bou és més dur que la vedella i necessita més cocció.
Mitja hora abans de treure-ho del foc hi afegim les patates, pelades i tallades a trossos grossos.

Tot i ser el primer estofat de la meva vida va quedar molt bo! Ara algú pot resoldre'm els meus buits de memòria respecte el tomàquet i l'all? gràcies!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada