divendres, 28 de gener del 2011

Pizza

Ens han arreglat el forn!!!! (ens ha costat un ull de la cara) i per celebrar-ho vaig decidir fer pizza. Venien amics a sopar i volia provar el forn i també aprendre a fer massa de pizza. El primer recurs va ser, com no, demanar consell a l'Ester i en Luke, que són els màxims experts. Aquí va la recepta que em va enviar l'Ester:

  - 300 g de farina
   - 1 got d'aigua calenta
   - Un quadradet de 20 g de llevat (del fresc)
   - Una culleradeta generosa de sucre
   - Un raig d'oli
   - Sal

S'ha de dir que nosaltres ho fem a ull, però el secret perquè quedi esponjosa és posar-hi tota l'aigua possible que et permeti treballar després la massa (i el sucre!).
No té més.

Però jo no vaig aconseguir trobar llevat fresc, així que en vaig comprar de deshidratat i vaig buscar una altra versió. La pizza que jo vaig fer va ser:

- 450gr. de farina integral
- 8 gr. (un sobre) de llevat deshidratat
- 310ml d'aigua tebia
- 1 1/2 culleradetes de sal
- 1 culleradeta d'oli
- 1 culleradeta de sucre

En primer lloc activem el llevat seguint les instruccions del  sobre. En el meu cas s'havia de posar en 50ml d'aigua a 38º (exactes gràcies al termòmetre per vi del tió) i una culleradeta de sucre. Dissolre-ho tot i deixar-ho entre 10 i 15 minuts, que doblés el seu volum.

A partir d'aquí, ajuntar tots els ingredients i fer una massa. Un cop feta deixar-la resposar durant un parell d'hores i després ja es pot estirar per fer la pizza.

Nosaltres vam fer quatre pizzes que van anar increscendo. Ho vam atribuir al fer d'afinar la massa cada cop més i de posar-hi millors ingredients.

La primera pizza tenia dues parts, en una hi havia tonyina, tomàquets frescos, ceba vermella i arugula. A l'altra roquefort, formatge de cabra i arugula. La segona pizza va ser de verduretes: carxofa, albergínia, pebrot i xampinyons. I la tercera i la quarta de luju, amb pernil del bo i aurugla. Per descomptat totes duien salsa de tomàquet cru a la base i mozzarella a sobre.

Es van acabar tant ràpid que no vaig tenir temps de fer cap foto!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada