divendres, 28 de gener del 2011

Coulant

I, de postres... coulant!

Com diu l'Ester, la meva recepta estrella, de fet, l'únic postres que faig, però està boníssim!!

Copio la recepta per tenir-la a mà per sempre més. I penseu que cada forn és diferent, per tant és normal si el primer cop no us surt desfet com us agradaria, cal trobar-li el truquillo i punt, no té més secret!

INGREDIENTS (x 4 persones, aprox.)

3 ous
100 gr. de sucre
90 gr. de xocolata amarga (jo els acostumo a fer amb lindt del 80%, però hi ha gent q el troba massa fort)
95 gr. de mantega
45 gr. de farina

- Posar la xocolata i la mantega a fondre al bany maria (jo ho faig a saco en un pot, sense parar de remenar, l'Ester al microones...)
- Muntar el sucre i els ous fins a triplicar el volum inicial (cosa que no he aconseguit mai, per mi quan estan ben batuts i amb espumeta ja està)
- Ajuntar les dues barreges (xocolata i mantega + sucre i ous)
- Abocar-hi la farina molt lentament, pq no faci grumolls

- Pintar amb mantega motlles individuals, enfarinar-los i omplir-los fins la meitat o una mica més. (jo sempre ho he fet amb motlles de flam i els omplo més de la meitat, però ahir em va venir al cap que, si no recordo malament, la recepta original deia de fer-ho amb aquells motlles que no tenen cul)

- Enfornar 4-5 min. amb el forn a 220ºC o fins que comenci a obrir-se per sobre una petita esquerda

Menjar calent

Un cop fet es poden congelar i guardar-los per més endavant, queden igual de bons un cop tens el truquillo del forn i sobretot si et recordes de truere'ls a descongelar abans d'enfornar.

Bon profit!

2 comentaris:

  1. Em venc per un bon coulant de xocolata, jajaja... M'encanta! Felicitats pel blog no sabia que el tenies. Estàs feta una artista!!

    ResponElimina
  2. jo era la reina dels coulants... pero he de confessar que encara no he trobat el punt a aquest forn, grgrgr de moment no aconsegueixo que em quedi liquid per dins, pero diuen que a la tercera va a la vençuda, no?

    quan vulguis fem un coulant!

    ResponElimina